ZdravýRelax.cz > Co vědět před první lekcí Antigravity

Co vědět před první lekcí

Poprvé na AntiGravity®?

Rozhodli jste se vyzkoušet AntiGravity® a nevíte jak se přiravit a co vás čeká?

Chtěli bychom, abyste se u nás cítili co nejlépe a tak jsme pro vás připravili několik informací, které by vám před první lekcí mohly pomoci.

AntiGravity

  1. Určitě je potřeba lekci rezervovat v rezervačním systému, kde si také vyberete čas, který vám bude nejvíce vyhovovat. Nováčči by opravdu měli vybírat z lekcí určených jim. Lekce jsou přizpůsobeny začátečnickému tempu. Nemusíte se však bát ani Restorative, cvičení je nenáročné a nevyžaduje předchozí zkušenosti s hammockem nebo AntiGravity.
  2. Na lekci si vezměte pohodlné oblečení, doporučujeme spíše úplejší oděv. Do hammocků se různě zavěšujeme, opíráme apod. a mnohdy ho umisťujeme do oblasti podpaží, vezměte si raději triko s rukávem než tílko, aby pro vás tyto cviky nebyly zbytečně nepříjemné. Prosíme, zkontrolujte si, že vaše oblečení nemá žádné zipy či jiné aplikace, které by mohly hammock poškodit. Také doporučujeme sundat veškeré ostré šperky. Představte si, že si oblékáte silonky, také si dáváte pozor, ať si nehty neuděláte očko. Buďte ohleduplní i k našim hammockům.  Cvičit můžete s ponožkami, z našich zkušeností pak můžeme doporučit ponožky protiskluzové. Jste-li přihlášeni na lekci AntiGravity® Restorative, je vhodnější vzít si teplejší ponožky a třeba triko s dlouhým rukávem nebo mikinu.
  3. Až k nám přijdete, na recepci nahlásíte své jméno a lekci zaplatíte a můžete si třeba objednat bylinkový čaj, který vám lekci hezky zpříjemní a naladí vás na pozdější relaxaci.
  4. V relaxační místnosti si vyberete hammock na místě, které se vám nejvíce líbí. Nováčkům doporučujeme vybrat místo nejblíže lektorovi. Většinou má svůj hammock uprostřed, aby na všechy cvičící viděl. Lektorův hammock snadno poznáte – má také odlišnou barvu oproti ostatním. Je zvykem mít po hammockem jogovou podložku. A stydět se nemusíte, všichni sledují hlavně lektora. A navíc, každý přece někdy cvičil poprvé 🙂 A ano, hammock vás opravdu unese, byl testován s malým, 500 kg těžkým sloníkem a hammock vydržel.
  5. Lektor se většinou na začátku lekce ptá, kdo je poprvé. Všechny cviky jsou detailně popsány a předvedeny a úplným nováčkům se lektor věnuje ještě zvlášť zvlášť, pomáhá docílit dané pozice a poskytuje cenné rady, jak cvik zvládnout tak, aby byl opravdu proveden správnně, abyste si neublížili a cvičení vám opravdu pomáhalo.
    V rámci každé lekce dochází alespoň jednou na tzv. inverzi – vyvěšení v hammocku hlavou dolů. Určitě nevypadnete, lektorka vám pomůže a vše zopakuje ještě jednou jen pro vás. Vyvěšení hlavou dolů může být v první chvíli nepříjemné, kdo z nás visí každý den hlavou dolů? Ucítíte zvýšený tlak v hlavě, možná budete mít chvilku pocit jako na kolotoči, protože jste se zrovna překlopili. Tyto pocity jsou v začátcích normální. Sami se ale velmi rzy přesvědčíte, že po pár inverzích tohle všechno přejde a už si ani nevzpomenete, že něco bylo nepříjemné. Napoprvé jste hlavou dolů jen chviliku, abyste především věděli co a jak, na dalších lekcích si intervaly prodlužujete podle toho jak se cítíte. Pokud se na inverzi cítit nebudete, nikdo vás nutit nebude. S inverzí také souvisí naše doporučení zvážit, co a jak dlouho budete před cvičením konzumovat. Máte-li citlivější žaludek, doporučujeme spíše něco lehčího než přijít nalačno.
  6. Po 60 minutách cvičení je a přichází 20 minut relaxace. Relaxace probíhá v hammocku za doprovodu relaxační hudby nebo deštného sloupu. V hammocku se uvelebíte tak, ajk je vám to nejvíce příjemné, můžete v něm zůstat ležet nebo i sedět. Součástí relaxace je i krátká masáž zad, kterou provádí lektorka přes hammock.
  7. Po lekci doporučujeme dostatečně pít a dobře se najíst.
  8. První lekce mohou být nepříjemné, protože hammock tlačí na místa, kde nejste zvyklí. Vaše tělo si na něj ale během 3-4 lekcí zvykne.
  9. Pro zvládnutí lekce není nutné mít fyzičku sportovce a ani neočekáváme ohebnost gymnastky. Cviky jsou jednoduché a zvládne je každý. A pokud je i tak něco nad vaše možnosti? Nic se neděje, cvičíte, tak jak vás tělo pustí.
  10. Kdy na lekci nechodit? Když jste nemocní.
  11. Kontraindikace: těhotenství, šedý zákal (glaukóm), nedávny chirurgický zákrok, srdeční arytmie, velmi nízký nebo vysoký krevní tlak, kinetóza, osteoporóza, nedávne poranení hlavy, omdlévání, vyšší stupeň artrózy, zánět čelních dutin, ucpaný nos, vyklenutá nebo vysunutá meziobratlové ploténka, mozková příhoda, roztroušená skleróza, botox (s časovým odstupem méně než 6 hodin).

Budeme se na vás těšit!